Jakarta en het sportfestival op je verjaardag! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu Jakarta en het sportfestival op je verjaardag! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu

Jakarta en het sportfestival op je verjaardag!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 December 2010 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal,

Weer eens een berichtje! Omdat er weeer super veel gebeurt is!!

We beginnen op 19 nov. toen net de harry potter film uit was gekomen.. en je raad het al 's avonds ben ik die samen met jeroen gaan kijken!! voor minder dan €3,- per persoon!!! Lekker goedkoop en natuurlijk altijd leuk om harry weer te zien.. haha
Vervolgens zijn we samen met Jorine en Karlijn naar een nederlandse bar geweest!! Erg gezellig en gelukkig ook nederlandse prijzen voor het alcohol.. dat is hier namelijk super duur!! na een heerlijk avondje gedanst, gezongen en wat gedronken.. de volgende dag uitgeslapen en naar een angklung conert geweest!! Dat was erg leuk om te zien!! allemaal kinderen, met muziek en dans heeel gaaf! Aan het einde zelf nog meegedanst en natuurlijk zelf de angklung nog bespeeld!!

Zondag 21 nov.
's ochtends vroeg opgestaan om naar een traditionele markt te gaan! Dit is een grote markt, met allemaal kleding.. Beetje te vergelijken met de nederlandse markt alleen dan lekker goedkoop.. haha
's avonds samen met Yuga naar de bioscoop geweest.. de film skyline.. Veeel te eng voor dit meisje!! zat ongeveer onder mijn stoel,, haha

maandag 22 nov.
Een beetje andere stagedag, want we zijn met de school naar een little farmer geweest.. Dat was erg leuk! gingen wortels planten en plukken, beesten voeren.. Erg leuk met de kinderen!! Daarna met zijn alle daar geluncht!
Het mooie was dat daar ook militaire rondliepen en die vonden mij wel interresant.. Dus elke keer tegen mij praten... haahaha
En de eerste pakketjes voor mijn verjaardag waren binnen!!

Donderdag 25 nov
eerst naar stage en daarna bespreking voor het evenement.. 's avonds met wat buddys naar de nederlandse bar geweest en er een gezellig avond van gemaakt!! Lekker met zijn alle zitten kletsen..

Vrijdag 26 nov
Naar Jakarta!! In Jakarta opgehaald door Dick (de broer van een leraar).. en bij een hotel afgezet en met zijn alle gegeten..

Zaterdag 27 nov
Door Dick door heel Jakarta rondgeleid.. alleen zijn de files nog erger dan die in bandung, dus hebben we ongeveer de hele dag in de file gestaan en maar weinig kunnen zien..

Zondag 28 nov
Uitgeslapen en met de bus weer terug naar Bandung..

De rest van de week hebben we veel aan het evenement gewerkt en alles ervoor geregeld!

Op 4 dec was het zover!! 's ochtends vroeg werd ik gewekt door het mooie gezang van mijn liefste huisgenoten!! Daarna met zijn alle naar het veld gegaan om daar alles klaar te zetten voor het evenement.. en toen waren ongeveer alle kinderen te laat.. dus zijn we maar een half uur/uur later begonnen.. uiteindelijk niet erg want de snackpakketjes waren ook een uur te laat.. Verder verliep het erg goed en was het een super geslaagd evenement.. Na het evenement terug naar huis om daar even bij te slapen en 's avonds te gaan schaatsen voor mijn verjaardag! Erg leuk!! Vooral leuk om te zien dat indonezen niet zo goed kunnen schaatsen of ze zijn juist heel goed.. haha

Zondag 5 dec
Sinterklaas geviert met wat buddys!! Erg leuk omdat hun het niet kennen!! Dus erg gelachen met zijn alle. we hadden gedichten voor ze gemaakt, half nederlands half engels..
Erg leuke middag!!

Op maandag zijn we met 1 school uit lunch geweest. Erg gezellig!!

Dat was het tot nu toe..
We hebben onze reis naar Bali onderhand geboekt.. Van 29 dec tot 11 januari en dan zijn we op 15 januari weer terug in nederland..
Komende tijd zullen we niet heel veel stage hebben, aangezien de scholen nu toetsweken hebben en daarna ook kerstvakantie hebben.. Ookal vieren ze hier geen kerst, vakantie houden doen ze natuurlijk wel!! haha

Dikke kus vanuit het heerlijke bandung!!

• 08 December 2010 - 10:11

Koen Postma:

Hoi Linda!

Weer leuk om een verhaal te lezen van jou (nu al) onvergetelijke avontuur! Echt, met al deze verhalen begin je mij wel jaloers te maken!!!

Maar een leuk vooruitzicht heb je dus wel, fantastisch hoor. Ik hoop dat je nog veel plezier hebt daar en geniet van alles wat je nog gaat doen!

Tot snel!

Koen

• 08 December 2010 - 10:32

Esther:

Nou zo te lezen vermaak je je weer goed met vanalles en zo min mogelijk met stage! En toe maar nog 2 weken genieten op bali heerlijk hoor!!

Nou geniet van je laatste maand daar!

Tot 15 januari!!

kuss je zus

• 08 December 2010 - 15:11

Esther:

Hoi Linda,
    Wat goed dat het evenement zo geslaagd is en dat je een leuke verjaardag hebt gehad!
    Geniet nog van de kids en de scholen!
    Groetjes Esther
    Ps. Ik ben 27 januari ook op de CALO voor de overdracht, dus mocht een van jullie ruimte over hebben en de 2 dan brown boeken mee kunnen nemen, graag!

• 08 December 2010 - 20:18

Yvonne:

Hoi, Je hebt het uitgaan wel ontdekt! Het vroege opstaan is een min punt volgens mij.
    Is schaatsen in je korte broek fijn?
    Geniet nog even want het is zo 15 jan. Dan begint het school leven weer.
    Kusjes.

• 10 December 2010 - 06:20

Helma:

Je hebt het goed naar je zin dat is duidelijk. De eerste Hollandse sneeuw en ijzige kou heb je alvast misgelopen.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wel apart om dit in Indonesie te vieren.
    Leuk te lezen dat je zoveel lol hebt want je schrijft heel vaak haha!!
    Veel plezier straks op het schitterende eiland Bali.

groetjes Helma

• 10 Januari 2011 - 22:09

Marcel En Sonia:

Hallo Linda,

nog even voor je terugreis begint.

Goede reis gewenst en tot snel.