let's play mario kart - Reisverslag uit Delhi, India van Linda Breed - WaarBenJij.nu let's play mario kart - Reisverslag uit Delhi, India van Linda Breed - WaarBenJij.nu

let's play mario kart

Door: linda breed

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Januari 2015 | India, Delhi

Hallo lieve mensen,

Het is tijd voor mijn eerste verslag over het eerste land, India. Doordat ik aan het einde van India weinig internet  heb gehad, kon ik me verslag niet plaatsen.. Maar hier issie dan!

Na een prima vlucht en overstap kwam ik aan in Delhi. Daar had ik de keuze om met een taxi of met de metro te gaan. Deze keuze had ik nog iet gemaakt, maar op het moment dat ik buiten kwam en de taxi chauffers begonnen te zeuren dat ik bij hun in moest stappen had ik de keuze gemaakt. Op naar de metro. Aangekomen bij de metro werd ik meteen door wat Indiërs geholpen en was ik al erg snel bij het station waar me hotel vlak bij zou zijn. Alleen toen nog het hotel vinden. Gelukkig waren er ook hier erg hulpzame Indiërs en zat ik dus zo in me hotel. Daar wat uitgerust en 's avonds was het tijd om mijn groep te ontmoeten. Het is een erg leuke en gezellige groep, bestaande uit 7 Australiërs en 7 Engelse. Dat wordt dus volop engels praten, een mooie oefening voor de rest van mij reis!

 

De eerste dag hebben we een tour gemaakt door Delhi. Het is een enorm drukke stad, waar het verkeer te vergelijken is met Indonesië alleen lopen er hier koeien los over de straten heen. En die koeien doen echt waar ze zelf zin in hebben, ze gaan niet voor je aan de kant. 's avonds zijn we met de nachttrein vertrokken naar Bikaner, om daarna direct door te gaan voor een kamelen tocht. Ik dacht dat het kameelrijden zo'n 5 uur zou zijn, maar het was 2,5 uur! En dat bleek maar goed ook, want door het gehobbel heeft 1 iemand van de groep moeten overgeven.. En was ik er zelf ook wel klaar mee. Ja ik had zere billen!  Uiteindelijk kwamen we aan bij een tenten kamp. Hier hebben we een prachtige zonondergang bekeken. Het bijzondere was wel dat de zon al weg was, voordat hij de horizon had aangeraakt.

De volgende dag zijn we op een kamelenkar terug gegaan naar Bikaner. Gelukkig niet op een kameel, want daar waren we allemaal wel klaar mee.. Op zo'n kar achter de kameel, is het veel minder grhobbel.

In Bikaner heb ik 's middags niets gedaan, aangezien ik me niet lekker voelde. 's avonds ben ik wel meegegaan naar een prachtig paleis wat tegelijkertijd ook een hotel is. Hier weer een prachtige zonondergang bekeken.

De volgende ochtend vroeg op om me de trein naar Jaisalmer te gaan. Jaisalmer is de gouden stad en komt zijn naam zeker na. Het is een prachtige stad waar alle huizen zijn gemaakt van goud/gele stenen. Ook ons hotel was van goude stenen gemaakt. De stad hebben we al lopend bekeken en het ene huis was nog mooier dan het andere. Vervolgens hadden we nog een prachtig uitzicht over de stad vanuit het fort. Terwijl we het uitzicht bekeken, kreeg ik te horen dat we erg dicht bij Pakistan waren. Wat ik helemaal niet wist, maar toch wel bijzonder vond. Dus ik heb Pakistan gezien! Haha

Daarna zijn we met een locale bus doorgegaan naar Jodhpur, ookwel de blauwe stad genoemd. Dat komt doordat de mensen de huizen blauw verfde, om zo de muggen uit hun huis te houden. Hier hebben we 's middags allemaal verschillende specerijen mogen proeven. Heel erg lekker! En aangezien we hier enorm veel masala thee drinken, heb ik daar de kruiden voor meegenomen. Lekker!  dus wie komt er als ik terug ben een theetje doen?!

Daarna zijn we naar het fort van de stad doorgelopen waar we konden tokkelen, en natuurlijk heb ik dat gedaan! Erg leuk om te doen!  Tussendoor hadden we prachtige uitzichten. Toen we terug kwamen bij het beginpunt van het tokkelen, bleek 1 van de werkers daar jarig te zijn. Dus tijd voor een liedje en een stukje taart!

De volgende ochtend zijn we al vroeg weer vertrokken om naar de stad van de meren te gaan. De busrit was een hele belevenis, aangezien de buschauffeur achtelijk hard wilde rijden. Helaas voor hem kon dat niet overal, dus was ik erg blij met zijn goede remmen.

De stad van de meren was prachtig. Een groot meer met middenop een aantal eilanden. Op 1 van de eilanden is de film Octopussy opgenomen. Vlak bij de meren ben ik een berg opgegaan om te genieten van het prachtige uitzicht. 's avonds zijn we naar een dansvoorstelling geweest. Er was vlak bij het hotel een duitse bakker. En natuurlijk moest die worden geproefd. Dus ik heb heerlijk een stukje appeltaart gegeten! Na al dat Indische voedsel was dit erg lekker!  

De volgende stad was Pushkar. Voor alle drugsgebruikers is het de plek om naartoe te gaan. Ookal zijn alcohol en drugs hier verboden, het wordt hier veel gebruikt. Zo wilde ik na het eten een toetje en werd mij gevraagd door de ober of ik een special wilde proberen, aangezien in een normaal restaurant de specials vaak goed zijn. Werd ik hier door de hele groep tegengehouden en koos ik toch maar voor iets anders. De uitleg volgde dat ik anders een toetje zou krijgen met opium erin. Niet bepaald mijn bedoeling!  haha

Tijd om door te gaan met een jeep naar een klein dorpje, om te zien hoe het echte indische leven eruit ziet. En dat is toch wel armoedig, maar de mensen zagen er erg gelukkig uit. Doordat 's avonds tijdens het eten de stroom uitviel, kregen we een prachtige sterrenhemel te zien!

Tijd om door te gaan naar de pink city. Je zou denken dat deze stad roze is, maar helaas helaas. De stad was oranje. Alleen een klein stukje bij het paleis was roze. In deze stad zijn we naar fort Amber geweest. Een prachtig fort met mooi uitzicht. Om het fort heen was een (soort van) chinese muur gebouwd. Dus ik hoef niet meer naar China ervoor.

Daarna zijn we doorgerezen naar Agra, de stad van de Taj Mahal. Voor de stad hoef je hier niet naartoe te komen. Het is een ranzige stad. Maar de Taj Mahal was prachtig! Binnen stond een een bordje met sillence please, maar tegelijkertijd stond er een politieman de hele tijd op een fluitje te blazen. Indische logica denk ik. Daarna zijn we in Agra nog naar het rode fort gegaan. Hier kregen we een rondleiding van een man die held was in saai vertellen, dus ik heb de helft niet meegekregen.. Tussendoor belde onze reisleider op dat de nachttrein was gecanceld, dus hij ging een bus regelen. De busrit bleek een mario kart rit, waarin de buschauffeur zeker 1e was geworden met een enorme voorsprong! Meneer reed namelijk achtelijk hard over een gaten weg, met als effect dat we met zijn alle door de bus werden gelanceerd en slapen bijna onmogelijk was. Maar het had ook een positief effect, want nu waren we 's ochtends vroeg al in Varanasi in plaats van begin van de middag.

Varanasi staat bekend om het cremeren van mensen en daarna het as laten weggaan in de Ganges (rivier). Dit hebben we vanuit een bootje bekeken. Een hele bijzondere ervaring!

Verder hebben we in Varanasi ingezien hoe ze de stof maken voor de traditionele Indische kleding. Dit werd zo'n beetje door een hele wijk heen gemaakt. Overal hoorde je de machines.

Toen was het alweer tijd voor de nachttrein naar Delhi. En natuurlijk zoals alles in India was ook deze vertraagd. Uiteindelijk kwamen we om half 1 aan in Delhi in plaats van half 8. En het regent! Haha me laatste dagje word een relaxt dagje..

 

Nu zul je wel denken waar komt toch de titel van het verhaal vandaan. Zoals je af en toe kunt lezen rijden ze hier redelijk als idioten. Dus op het moment dat ik in een tuktuk zit, krijg je het gevoel dat ze mario kart aan het spelen zijn en je zo snel mogelijk op de plek van bestemming willen brengen. Tussendoor zijn er obstakels, zoals gaten in de weg, auto's, mensen, koeien, geiten, varkens en natuurlijk ook nog fietsers.

 

Tussendoor heb ik nieuwe bijnamen gekregen. Namelijk Rotterdam en stroopwafel. De eerste kun je al wel raden. En stroopwafel komt doordat ik tussendoor in de trein stroopwafels had uitgedeeld en ze deze allemaal heel erg lekker vonden.

Ik heb enorm genoten van de groep waarmee ik in India was en vooral ook van India zelf! Een super mooi en bijzonder land! En ook een goed begin van mijn lange reis. Het is tijd om nog verder richting de kou te gaan, op naar Nepal! Op naar het alleen reizen..

See you in 8 months!  kusjes! Lin

Ps. Ik kreeg de vraag waar ik allemaal naar toe ga, mijn plan is als volgt. Ikga nu eerst naar Nepal dan Sri lanka, thailand, myanmar, laos, vietnam, cambodja, thailand en dan als laatste Australië.


  • 22 Januari 2015 - 09:08

    Loes :

    He Lin, wat leuk. Op donderdagmorgen een berichtje in mijn mailbox van Linda. Een nieuwe blog. Ik ben hem gelijk gaan lezen. Wat een verhaal over wat je allemaal hebt gezien! Fijn om te lezen. En met de foto's die op Facebook staan kan ik er een kleine voorstelling bij maken. Goed om te lezen dat alles goed met je gaat en je het naar je zin hebt! Ik ben benieuwd hoe je de overgang naar het alleen reizen gaat ervaren. Geniet er van meid! Hier in Nederland gaat alles verder zijn gangetje. Jammer dat je de Jonge Werkers dagen hebt gemist!! Dat was namelijk ook erg leuk! Verder weinig bijzonderheden te melden tot dusver. Liefs uit Zwolle, Loes.

  • 22 Januari 2015 - 09:26

    Yvonne De Vries:

    Linda, wat een mooi verhaal. Wat heb je in korte tijd al veel gezien en meegemaakt. Het is maar goed dat je er een verslag van schrijft. Straks aan het einde van je reis kan ik me voorstellen dat alweer dingen kwijt bent dan kun je nog eens dingen nalezen. Succes met je door reis, ik kijk uit naar je volgende reisverslag.
    Groeten Yvonne

  • 22 Januari 2015 - 09:31

    Sabina:

    Hallo! Leuk verhaal! Heel veel plezier op de volgende bestemming!! NEPAL!!
    Geniet er lekker van!! Groetjes Sabina

  • 22 Januari 2015 - 09:31

    Sabina:

    Hallo! Leuk verhaal! Heel veel plezier op de volgende bestemming!! NEPAL!!
    Geniet er lekker van!! Groetjes Sabina

  • 22 Januari 2015 - 09:31

    Sabina:

    Hallo! Leuk verhaal! Heel veel plezier op de volgende bestemming!! NEPAL!!
    Geniet er lekker van!! Groetjes Sabina

  • 22 Januari 2015 - 09:34

    Annieke:

    Ik! (Bewaar maar een beetje thee :-P)
    Wow!!! Tof hoor :) Klinkt alsof je lekker aan het genieten bent daar! Have fun!!!

  • 22 Januari 2015 - 09:42

    Marieke:

    Klinkt echt super leuk!
    Wat een mooie dingen heb je al gezien!

  • 22 Januari 2015 - 10:30

    Magda:

    Prachtig verhaal...zie uit naar de volgende!
    Pas goed op je zelf
    Liefs

  • 22 Januari 2015 - 11:17

    Reiniera:

    Hoi Linda,
    Wat een aardige mensen overal op de wereld he. Dat vind ik altijd zo mooi om te horen.
    Anders dan de krant mij vaak doet geloven.
    Super wat je allemaal ziet.
    Ik ga je volgen.............
    reiniera, vanuit een koud herxen

  • 22 Januari 2015 - 12:34

    Marion:

    Hoi, stroopwafel!
    Wat leuk om je verhaal te lezen.en wat komt nu een nog meer spannende reis....alleen. Succes en dat het je goed blijft gaan. Verheug me op een volgende verhaal.

  • 22 Januari 2015 - 12:37

    Pascal:

    Hey Linda,

    Super gaaf om zo te lezen, ben stik jaloers.. haha..
    Maar nu al mooie dingen mee gemaakt en je moet nog zo lang..
    Maak er maar wat moois van de komende tijd..
    Op naar je volgende verhaal..
    Have fun!..

  • 22 Januari 2015 - 13:01

    Ida:

    Wow Linda wat heb je al veel gezien en meegemaakt. Mooi om het te lezen. Goede reis verder!

  • 22 Januari 2015 - 17:38

    Lieke:

    Ik voel me aangesproken om een kopje thee te komen drinken lin! =D Haha! Leuk om te lezen en vooral om te weten dat je het zo naar je zin hebt! Genoeg avonturen, mooie plekken en interessante mensen geloof ik. Dat alleenreizen zal vast niet heel erg 'alleen' zijn, jou kennende ;) Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je volgende update! Liefs Lieke

  • 22 Januari 2015 - 18:33

    Mama:

    Hoi reislustige,
    Mooie 3 wkn zo te lezen. Over 8 mnd graag een kopje thee! Nu op naar Nepal. Ik ben benieuwd hoe je dat ervaart.
    Kus ma

  • 24 Januari 2015 - 09:40

    Jorine:

    Hey lieve Lin,

    Ontzettend leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Wat een ongelofelijk gave dingen heb je gezien en gedaan. Het lijkt me echt een prachtig land om naar toe te gaan! Heerlijk om te lezen over die chaos is het verkeer, gekke specerijen en vriendelijke en behulpzame mensen, welcome back in Azië! En ik wil ook wel zo'n koppie thee komen drinken hoor, als je terug bent ;-) Heel veel plezier verder en geniet van Nepal! Hati hati!

    Liefs Jorine


  • 24 Januari 2015 - 11:19

    Willem:

    Hallo Linda,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat een mooie belevenissen en al in zo'n korte tijd. Dit neem je de rest van je leven mee. Ik zou zeggen; "Geniet met volle teugen" en nog heel veel plezier.

    Willem

  • 05 Februari 2015 - 14:36

    Wout En Hanneke:

    Het heeft even geduurd voordat wij je reisverslag konden vinden, maar het zoeken was de moeite waard. Het was leuk om te lezen en ben benieuwd hoe je trektocht door Nepal is verlopen.
    Groetjes Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 14282

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 20 September 2015

Azië en Australië

17 September 2010 - 15 Januari 2011

Bandung

Landen bezocht: