Lekker shoppen en het begin van de stage - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu Lekker shoppen en het begin van de stage - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu

Lekker shoppen en het begin van de stage

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 September 2010 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal!

Super leuk om jullie reacties te lezen! Ik vind het erg fijn om te zien dat jullie me allemaal een beetje bijhouden.

De afgelopen week heb ik weer een heerlijke week gehad!

vorige week woensdag en donderdag gaven de leraren van de CALO workshops aan de leraren van speciaalonderwijs scholen. Hier hielpen wij bij het doen van de workshops. Dat was erg gezellig, alleen het communiceren ging erg lastig. Gelukkig waren er wat leraren van de UPI en wat buddy's bij die alles konden vertalen.

Bijde avonden zijn we uit eten geweest met de calo leraren en nog wat andere mensen. We hebben in prachtige restaurants gegeten. Met allemaal ander eten. Ik heb zelfs cordon blue gegeten met als toetje chocolade fondue.. HEERLIJK!!!

Op zaterdag zijn we samen met de buddy's gaan shoppen op de jeansstreet. Na een tijdje geshopt te hebben, zijn we met zijn alle bij de KFC gaan eten.. en daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan en zijn we thuis gebracht. De buddy's bleven nog even gezellig hangen.

Op zondag zijn we met zijn vieren (jeroen, jorine, karlijn en ik) weer gaan shoppen op jeansstreet. Dit keer zijn we met de angkot erheen gegaan. Een angkot is openbaarvervoer.het is een klein busje waar je met te veel mensen in zit. Deze rijden bepaalde routes en zijn erg goedkoop! Na even geshopt te hebben zijn we weer naar huis gegaan en hebben we de rest van de dag niets gedaan.

Maandag was de eerste echte stagedag. Samen met Jeroen en 2 buddy's zijn we naar de school gegaan. We kwamen voor het eerst op deze school, aangezien deze school vorige week nog dicht was. We hebben op de school rond gekeken, maar nog geen lessen gegeven. Hier beginnen we volgende week mee.

Dinsdag zijn we naar een andere school gegaan. (ik loop heel mijn stage samen met Jeroen). Hier hebben we de gymlessen gezien en hebben we ook meegedaan. Na de lessen hebben we nog even gebasketbalt met de buddy's.. Wat zijn die gasten goed zeg!! ik stond bijna met open mond naar ze te kijken... Tijdens het nabespreken van de les kwam er nog een andere buddy binnen zetten... We zijn vanuit de school naar een steakhouse gereden om daar te gaan lunchen met jeroen en de 3 buddy's. Dat was erg gezellig! En ook nog lekker ook!!
's avonds zijn we met een andere buddy bij een pub voetbal gaan kijken. Het team van Bandung moest spelen tegen een andere ploeg. Dat was een gezellige avond, alleen jammer dat ze niet zo goed spelen..

Vandaag zijn we naar de 3e school geweest en hebben we de lessen gekeken. Dit is een dovenschool, dus het was ook gelijk even gebarentaal leren... Ik kan het al een klein beetje nu! jippy!!
Vanavond gaan we voetballen met wat buddy's... Ben erg benieuwd hoe goed hun daarin zijn en hoe slecht ik ben.. hahahaa

Kusjes Linda

• 29 September 2010 - 06:22

Koen Postma:

Hoi Linda!

Natuurlijk houd ik jou activiteiten een beetje in de gaten! Het is erg leuk om telkens weer een stukje van een grote ervaring te lezen! :)

Zo te lezen bevalt het daar wel erg goed. Begin je al een beetje te wennen aan het eten? En de levensstijl daar? Dat is natuurlijk ook een aardig verschil!?

Heb je al een beetje zin in het stage lopen op de scholen? Want natuurlijk het is nu nog even rondkijken hoe alles moet etc.! Het lijkt me wel moeilijk zeg, om op een school voor doven les te geven!

En agg, het basketballen en voetballen, als die buddy's zo goed zijn, kan je vast wel wat skills leren toch?:D

Tot horens!

xx Koen

• 29 September 2010 - 06:42

Dick En Astrid :

Hoi Linda,

We hebben je verslagen gelezen. En zullen dat zo nu en dan weer doen. Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het eten valt niet helemaal mee zeker. Behalve dat van de Mac en KFC. We wensen je nog veel (werk) plezier. Want tot nu toe lezen we daar nog niet heel veel over. Succes en tot ziens.

Groetjes, Dick en Astrid

• 29 September 2010 - 08:47

Lieke:

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk volg ik jou:D
    Echt leuk om te lezen wat je daar meemaakt! Maar écht verhalen uitwisselen doen we ook lekker via de mail, ik ga er zo weer ééntje voor je maken..!
    Liefs!

• 29 September 2010 - 09:36

Annieke:

Alleen maar leuk om jou avonturen te lezen!! Zowel hier als via de mail:-) Tnx dat wij mogen mee genieten ;-)

Gooi vanavond al je voetbalskills in de strijd, wel winnen he?! ;-)

xxx

• 29 September 2010 - 15:20

Liane:

Eyey,, Klinkt als leuke stage,, ik vind ook interessant op die SO-scholen, very nice!

En lekker gegeten zeg,, KFC en Chocolade fondue,, nice nice!!

OLP feest was gisteravond en we hebben lekker gefeest,, geslaagd feest!

Xx