van de dierentuin naar een waterval - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu van de dierentuin naar een waterval - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu

van de dierentuin naar een waterval

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Oktober 2010 | Indonesië, Bandung

Het is alweer een tijd geleden dat ik een bericht heb gestuurd, dus ik zal jullie maar eens op de hoogte brengen.

Het voetballen van de vorige keer ging uiteindelijk niet door. De volgende dag (donderdag 30 sep.) zijn jeroen en ik meegegaan naar de basketbal. Hier heeft jeroen meegedaan en heb ik gekeken/gelachen..

Zaterdag 2 okt. zijn we met zijn alle naar Paris van Java geweest. Dit is een grote shopping mall met allerlei verschillende winkels.. Zo ook de Hema, Zara, roxy, adidas.. Hier hebben we in de winkels rondgekeken, maar niets geshopt..

Zondag 3 okt. Zijn we naar de dierentuin geweest. Dit was erg leuk, want we hebben hier op een olifant gereden en op een kameel. Ook heb ik de olifant eten gegeven, zonder dat er een hek of iets tussenstond. Heel gaaf om mee te maken!! Ook zijn we met een slang op de foto geweest (vond het wel een beetje spannend..)

Daarna begon er een nieuwe week, we hebben elke ochtend gewoon stage gehad. Hierin hebben we voor het eerst lessen gegeven. Ik ben er achter gekomen dat het een stuk lastiger is om les te geven als alles vertaald moet worden.. Ook is het erg lastig om kinderen aan te spreken op hun gedrag. De meeste lessen waren een kleine gaos en de leraren laten de kinderen gewoon hun gang gaan als ze weglopen of niet meedoen. Voor ons een mooi doel om hier verandering in te brengen.. Alleen met het taalverschil is het wel lastig.

In de middagen hebben we aan school gewerkt en uitgerust. Op woensdag 6 okt. kregen 2 buddys te horen ofdat ze afgestudeert waren.. Spannend!!
Om 6 uur stonden ze ineens voor ons huis om te vertellen dat ze allebij afgestudeert waren!! Ik was echt super blij voor hun!! Die nacht was een andere buddy jarig en dat hebben we dan ook gevierd.. Erg leuke nacht geworden!!

Vrijdag hebben we op de Upi (universiteit) een presentatie gegeven over het studentenleven in nederland en wat PMT inhoud. Dit hebben we gedaan aan de hand van wat voorbeeld oefeningen. tijdens de presentatie moest alles wat we zeiden vertaald worden, wat maakte dat het allemaal wat langer duurde. Daarna moesten we natuurlijk met zijn alle op de foto.. Dat is heel normaal hier.. Overal mee op de foto..

Zaterdag ben ik naar een ceremonie geweest van een besnijdenis.. een hele speciale ervaring. Ik mocht de traditionele kleding aan, wat me schijnbaar erg mooi stond, want iedereen vertelde dat ik mooi was.. hahah
Toen het was afgelopen zijn we een berg opgereden en hebben we daar van het uitzicht over het dorp genoten.. erg mooi om te zien dat er overal allemaal heuvels zijn.. Daarna hebben we nog op een andere berg gedinert met uitzicht op Bandung.. Super mooi allemaal lichtjes!!

Zondag zijn we naar watervallen geweest met zijn alle. Daar hebben we heerlijk rondgelopen en gezwommen..

Afgelopen week ben ik samen met jeroen in het zwembad en we hebben daar van de 8 meter hoge duikplank afgesprongen!!

En hoe is het bij jullie in het altijd lekkere nederland??

Dikke kuss



  • 14 Oktober 2010 - 14:57

    Koen Postma:

    Hoi Linda! Leuk om weer wat te horen!

    Hoe moet ik het me voorstellen dat je het vertaald krijgt? Iemand staat er bij en roept het in het Engels, en jij moet weer vertellen in het Engels wat de kids moeten doen?:o

    Klinkt allemaal wel erg gaaf in ieder geval, leuk om te horen dat je je vermaakt!

    Veel plezier nog!

    Ps. hier in Nederland is het prima hoor! Gaat gewoonweg zijn gangetje:p

    Xx

    Koen

  • 14 Oktober 2010 - 18:55

    Yvonne:

    Klinkt allemaal erg mooi. Gaat het praten in het engels je goed af? Zo te lezen is het daar een mooie natuur. Geniet er van.
    Kussen je moeder.

  • 15 Oktober 2010 - 08:45

    Loes:

    Hee Linda!

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ervaringen die je niet snel meer vergeet volgens mij. Echter lijkt mij dat vertalen wel lastig.. Maar tegelijkertijd is dat inderdaad misschien wel een uitdaging voor jullie!

    Hier op de CALO gaat alles z'n gangetje. Nog 1 week les en dan 1 week vakantie en daarna 2 bufferweken. Een tussenperiode dus. Verder is het nieuwe collegium bekend. Begreep van Wouter al dat je het één en ander al wist :p.

    Heel veel plezier daar en succes!

    Loes

  • 15 Oktober 2010 - 10:32

    Linda:

    Leukleukleuke verhalen! Maar wist ik lekker bijna allemaal al via onze prive-conversaties (A) Hahaa!
    Hoe was stappen gister? Met zn allen weggeweest?
    XX

  • 17 Oktober 2010 - 19:15

    Annet Vd Kooij:

    Hoi Linda, wij zitten hier met je vader en moeder aan de koffie en hadden het over jouw reis naar Indonesie. Ik mistte je inderdaad al bij de AH.
    Nou werk ze daar en veel plezier. groetjes Pol en Annet

  • 18 Oktober 2010 - 10:25

    Helma En Fred:

    Hoi Linda,

    Ik zag dit weekend pas dat jij ook je reisverslagen op deze site zet. Leuk hoor! 25 jaar geleden ben ik ook in Bandung geweest en vond het daar erg mooi en dat zal vast nog wel zo zijn. Je vermaakt je daar prima zo te lezen en dat moet ook want voor dat je het weet ben je weer in koude kikkerland. Nick heeft het ook prima naar zijn zin in Thailand.
    groetjes uit Loon op Zand.

  • 18 Oktober 2010 - 12:52

    Lois:

    Nederland wordt koud! van de week wordt het maar 8 graden! brrrr dus al weer tijd voor de winterjas! spannend he zo'n slang! wel een heel avontuur. niks geshopt? geen leuke dingen of is het daar net zo duur als hier!
    Leuk Leuk! om weer iets te lezen!
    kus

  • 20 Oktober 2010 - 14:10

    Esther:

    Hoi Linda,
    Volgens mij loop jij stage op de scholen waar ik vorig jaar ook ben geweest! Ik ben erg benieuwd of ze nog wat geleerd hebben of dat alles weer terug bij af is! Heel veel succes komende tijd!
    Groetjes Esther

  • 01 November 2010 - 18:12

    Dick En Astrid :

    Hoi Linda,

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Bandung ligt volgens mij een heel eind van de Merapi, maar horen jullie daar nog wat van?
    Hier alles oké,we hebben net een weekje vakantie gehad. Zijn in een huisje in de buurt van Nunspeet geweest. Lekker geweest. Nu weer aan het werk. We wensen je heel veel plezier. Geniet van je tijd daar en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Linda

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 14277

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 20 September 2015

Azië en Australië

17 September 2010 - 15 Januari 2011

Bandung

Landen bezocht: