Singapore, Moslim feest en relaxen met vissen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu Singapore, Moslim feest en relaxen met vissen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Linda Breed - WaarBenJij.nu

Singapore, Moslim feest en relaxen met vissen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 November 2010 | Indonesië, Bandung

Eeey allemaal,

Dit keer wat sneller een berichtje van mij!!

Op zaterdag 6 november ben ik samen met Yuga gaan schaatsen. want hier midden in de stad in een winkelcentrum (paris van java) hebben ze een schaatsbaan. Dus in korte broek op het ijs!!

Op zondag ben ik samen met Jorine en Karlijn naar de film eat pray love geweest. Dat was erg gezellig..

Op dinsdag hadden Jorine en Lubay een tussendoortje/lunch voor ons gemaakt. Dit waren bananen in een dunne pannekoek... Erg lekker!!

Op vrijdag 12 nov. zijn we naar singapore vertrokken! Toen we hier aankwamen hebben we eerst bij een vrouw naar informatie gevraagd.. En die gaf ons dan ook een hele boel informatie en gelijk ook een hostel waar nog plek was om te slapen. Vervolgens zijn we gelijk naar het hostel toe gegaan en toen bleek dat daar al geen plaats meer was, maar we konden wel terecht bij een hostel een straat verderop. Hier hadden we onze spullen gedropt en daarna zijn we een rondje gaan lopen. 's avonds zijn we in het reuzenrad geweest. Hiermee konden we over een groot deel van de stad uitkijken en omdat het al donker was, zagen we alles met lichtjes. Super mooi!
Daarna hebben we aan het water gedinert en nog even een cocktail gedaan... Erg lekker!!

Zaterdag hebben we een stads wandeling gemaakt. Hier hebben we veel tempels/moskeen gezien en nog een beetje gewinkeld. 's avonds zijn we eerst naar een watershow geweest, deze viel alleen een beetje tegen.. want voordat we het wisten was het al weer over. Daarna hebben we heerlijk een echt pizza gegeten.. Deze hebben we namelijk nog niet ontdekt in Bandung.. Bij de pizzahut hier hebben ze niet de echte pizza's..
Vervolgens hebben we 's avonds weer lekker een cocktail gedronken..

Zondag zijn we eerst naar het bekende beeld van Singapore geweest. De leeuw met dezeemeerminstaart.. daarna zijn we naar het vliegveld vertrokken.. Daar zagen we dat we nog 20 min vertraging hadden, maar vervolgens een goede vlucht terug naar huis gehad. Op de heenweg zat ons vliegtuig maar half vol waardoor ik lekker 2 stoelen had om op te slapen, maar helaas kon dit niet op de terug weg.

Dinsdag middag ben ik samen met Jeroen en Yuga naar Yuga's huis gegaan.. We hebben eerst avond gegeten in Bandung en zijn toen naar zijn stad (sumedang) vertrokken.. Hier zijn we eerst een berg opreden en hebben we van het prachtige lichtjes uitzicht genoten! (op deze berg was ik al een keer eerder in het licht geweest) Daarna zijn we naar zijn huis gegaan en hebben we daar geslapen.

Woensdag 17 nov. was het een feestdag voor moslims en hier mochten wij dus bij zijn!! 's ochtends opgestaan en terwijl ik nog in pyama was begon het allemaal al. Buiten recht voor de deur werden 5 geiten geslacht. Dit was heel speciaal om te zien hoe dat allemaal gebeurt. Daarna we het vlees eraf gehaald en alles onder de wijk verdeelt. Dit allemaal gebeurde recht voor mijn neus.. Na het verdelen van het vlees hebben we er spiesjes van gemaakt en gebbqt.. Allemaal op de indonesische manier natuurlijk...Dus een super kleine bbq en dit keer gewoon de ventilator ervoor zetten voor voldoende lucht.. hahah
Daarna alles opgegeten en een middag dutje gedaan..
Daarna zijn we naar een zwembad geweest. Niet om te zwemmen, maar voor vis therapie (Dr. fish) dus met de voeten tussen de vissen.. Was mooi om een keer mee te maken en het werkt nog best goed ook!! Daarna zijn we uiteten geweest en daar kwamen we 3 vrienden van Yuga tegen.. Dus met hun gegeten. erg gezellig!! Daarna terug naar Yuga's huis en daar lekker vroeg gaan slapen..

Donderdagochtend zijn we met zijn 3e naar een ruine van de VOC geweest. Erg leuke foto's gemaakt en leuk om dat een keer te zien!! (helaas zijn we de foto's op dit moment kwijt!!)
Vervolgens zijn we terug naar Bandung gegaan.. Daar hadden we nog een afspraak met wat leraren voor het sport evenement wat we op mijn verjaardag gaan houden (4 dec)..

Kusjes!!

PS. erg leuk om jullie berichten te lezen!! (hint, hint)

• 19 November 2010 - 06:19

Helma:

Goh, wat zijn jullie toch allemaal zielig daar in het buitenland. Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en beleven. Dit kan toch niet op tegen een stage in Nederland. Dit is echt iets wat niemand je meer afneemt. Dus Linda geniet er nog maar lekker van. Voor je het weet zit je weer in koud kikkerland.

groetjes van Fred en Helma

• 19 November 2010 - 07:31

Koen Postma:

Hoi Linda!

Leuk om weer wat te lezen. Natuurlijk nadat ik je gisteren heb gesproken wist ik het een en ander al, maar toch erg leuk!:D

Wat een luxe had je dan in het vliegtuig zeg, gewoon maar 2 stoelen opeisen, kan je tenminste lekker slapen!

Ik ben weer benieuwd naar je foto's, maar ik zal je Hyves in de gaten houden!

Veel plezier daar nog en tot snel!:D

xx Koen

• 19 November 2010 - 11:40

Esther:

Hoe gaat het met het sportevenement? Waar gaan jullie dat houden! Ik ben echt heel benieuwd, aangezien het bij ons niet van de grond kwam (mede ook door onszelf)!
    Groetjes Esther

• 19 November 2010 - 14:01

Annieke:

En en en? Hoe smaakte de geit?! Of durfde je het niet meer te eten nadat je dat gezien had?

En Eat, Pray en Love! Pff toe maar weer... was het een leuke film? Wilden Lieke en ik ook nog heen. Best weird dat jij hem ver weg in Indonesie zelfs nog eerder gezien hebt!

Leuk om weer van je verhalen mee te genieten!! Hoe is het op je stage?? Nog nieuwe foto's ergens??

liefs xx

• 20 November 2010 - 03:29

Esther:

Ik lees het al, je hebt het heeeel druk met je stage en bijna geen tijd om leuke dingen te doen ;-)

Klinkt allemaal erg leuk!!
    Geniet er maar van want je bent al over de helft.

xx je zus

• 21 November 2010 - 10:44

Yvonne:

Slapen in een vliegtuig is niet alles, he? Maar het uitstapje was dus wel leuk zo te horen.
    Was het slachten van de geit niet vies om te zien?
    En dan opeten! Geniet nog maar van het moie weer en van de leuke uitstapjes( stage)

kusjes Mama

• 21 November 2010 - 13:15

Loïs:

Lin!

vond je het niet verschrikkelijk om te zien hoe ze die geiten slachten?! zou niks voor mij zijn! :P smaakte het wel lekker?
    Ik heb gehoord dat die dr fish erg goed is voor je huid! mocht je in zo;n lounge stoel zitten en dan lekker die visjes aan je voeten laten knabbelen!? kietelde dat niet erg?
    Geniet nog even! hier komt de winter er komende week alweer aan!
    xx

• 21 November 2010 - 14:01

Milou:

He,
    Er zit 1 hele goede italiaan in Bandung, super lekkere wijn, pizza etc. De buddy´s weten denk ik wel ongeveer waar het is (wij zijn daar met het Chinese stel geweest). Het is boven op de berg, waar je dat mooie uitzicht heb over bandung (volgens mij heet het cloud nine) en daar is het vlak bij, super lekker!!
    Have fun nog ff xxx

• 23 November 2010 - 21:34

Loes:

Hee Linda!
    Leuk om je berichtje weer te lezen. Wij hebben toevallig afgelopen woensdag voorlichting gekregen over jullie project in Bandung tijdens internationalisering! Heb ik gelijk al meer een beeld omdat ik je verhalen kan lezen en zo.
    Geniet lekker! Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs,
    Loes

• 27 November 2010 - 18:11

Martijn:

hey klein schoonzusje,

zo te lezen is het er allemaal erg vervelend!
    hier heeft het vanmorgen gesneeuwd dus ik ben jaloers op je!
    geniet er maar van deze ervaringen pakken ze je nooit meer af!

-X- je zwager ;)