duike, eilanden, watervallen en tempels - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Linda Breed - WaarBenJij.nu duike, eilanden, watervallen en tempels - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Linda Breed - WaarBenJij.nu

duike, eilanden, watervallen en tempels

Door: linda breed

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Maart 2015 | Thailand, Chiang Rai

Eeeeey!
 
De tijd vliegt, ik ben alweer in Laos en dus is het tijd voor mijn volgende verslag over Thailand.

Zoals jullie in mijn vorige verslag hebben gelezen ben ik via Dubai naar Bangkok gevlogen. In het vliegtuig heb ik heerlijk films gekeken. Zoals frozen, nu kan ik het liedje ook meezingen...

Vervolgens kwam ik 's avonds aan in Bangkok. Daar gelijk lekker gaan slapen. De volgende ochtend ben ik de stad gaan bekijken, lekker rondgelopen daarzo en de gebouwen bekijken. Eenmaal bij het paleis aangekomen was ik even gaan zitten en werd ik aangesproken door een meid. Ze vroeg me of dat ik de avond ervoor in het vliegtuig had gezeten. Dus ik verbaasd, "ja".. Vervolgens vertelde ze mij dat zij een van de stuwardesen was. Dus even gekletst en vervolgens samen met haar en 2 andere stewardessen het paleis bekeken. Erg gezellig! Daarna ben ik alleen verder de stad gaan bekijken, aangezien zij door gingen naar hun hotel.

De volgende dag heb ik relaxt aan gedaan en me eerste thaise massage gehad. Een prima ervaring! En geen blauwe plekken of iets aan over gebouden. Vervolgens heb ik 's avonds de nachtbus gepakt naar koh tao. Een eiland, dus voordat ik er was moest ik ook nog even de boot pakken. Daar aangekomen ben ik direct gaan kijken naar een duik organisatie. Gelukkig had ik vooraf al even om wat tips gevraagd, wantver zitten zo'n 50 duik organisaties op het eiland. Bij de eerste organisatie was ik nu meteen al klaar en daar kon ik de volgende dag samen met 2 nederlandse jongens beginnen aan mijn Padi open water. Dus de dagen erop heeeeel hard geleerd. We moesten een heel boek uit ons hoofd leren, maar die hebben we niet eens open geslagen. De theorie hebben we namelijk geleerd door middel van een enorm saaie en ouderwetse film. Maar ik ben geslaagd! En ik heb wat heerlijke dagen op de boot en duikend in het water gehad!

Nadat ik die had gehaald was het tijd voor het volgende eiland koh Phangan. Dus met de boot naar dit eiland. Daar eerst lekker rondgekeken en op het strand gelegen. Ook hied hadden ze een avondmarkt waar ik goed kn eten! De dag erna ben ik samen met een man uit het hostel rond gaan touren over het eiland. Hierbij hebben ee een wandeling gemaakt naar een ander strand. En tja ik had het niet helemaal verwacht, dus ik op me slippers door de heuvels heen.. Maar ik heb het voor elkaar gekregen! En heerlijk gezwommen in de zee. Daarna op me slippers weer terug gelopen en nog wat andere stranden gezien. Een prima dagje!

Zo toen had ik koh Phangan ook gezien en was het tijd om door te gaan naar koh phi phi. Het party eiland.. Hier liepen echt allemaal jongeren rond en zijn zo'n beetje alleen maar bars. De eerste avond heb ik de zonsondergang vanaf de berg gezien. De wandeling omhoog was nogal grappig. Want ik liep met 2 engelse meiden en een jongen. Maar na 5 stappen waren die meiden moe en zaten ze alleen maar te klagen dat het zo ver was. De jongen stopte ook een aantal keren onderweg onder het mom van, ik wacht op de meiden. Terwijl hij er nogal vermoeid uitzag. En bij mij ging het best prima en moest in mezelf dus wel lache om hun belabberde conditie. Later op de avond bleek ook wel dat zij hier wat meer waren om te feesten en niet om te wandelen of dingen te zien. De ene na de andere bucket dronken ze leeg.

De volgende dag heb ik een boottripje gemaakt naar het eiland wat voor koh phi phi ligt. Daar heb ik een stukje gekajakt, gesnorkeld en zijn we nog op een strand beland. Maar het hoogte punt van deze boottrip was het snorkelen in het donker met plankton! Een hele gave ervaring, want als je met je handen beweegt in het water, dan ligt het plankton op. Het lijkt dus net of je magische handen hebt!

De dag erna was het tijd om verder te reizen en ik ben dan naar Ayuthaya gegaan. Eerst met de nachtbus en daarna nog een stukje met de trein. Eenmaal daar aangekomen heb ik een fiets gehuurd en ben ik alles gaan bekijken. Er zijn in Ayuthaya allemaal ruïnes van tempels, dus die heb ik bekeken. Vervolgens ben ik 's avonds op de avondmarkt gaan eten en daarna terug gegaan naar me hotel.

De volgende dag heb ik weer de fiets gepakt naar wat tempels en uiteindelijk naar een drijvende markt. Helaas was de drijvende markt echt een toeristische attractie.

Daarna was het tijd voor de nachttrein. Wat een best luxe trein bleek te zijn! Helemaal vergeleken de treinen in India. Ik had een redelijk royaal bed en sliep in een vrouwen coupe. Was helemaal prima! Vervolgens kwam ik 's ochtends aan in Chiang mai. Hier heb ik zo'n beetje gelijk de stad in gelopen en heb ik wat tempels gezien. Ik bent onderhand al wel een beetje klaar met alle tempels, want de meeste lijken erg op elkaar.. Wel ben ik nog naar de tempel geweest die op de heuvel stond en waar ik een mooi uitzicht zou hebben. Helaas bleek het nogal bewolkt en was het uitzicht wit. Ookwel mist genoemd, hahahaha

's avonds ontmoette ik Marina. Samen met haar heb ik op de avond markt gegeten en heb ik de volgende dag een chill dagje gehouden. Wat uiteindelijk een loop dag werd. Want we hebben de hele stad rondgelopen! En tussendoor hebben we een thaise massage gehad die gegeven werd door gevangenis vrouwen. En het was een prima massage! Daarna zijn we nog naar een shoppingmall gelopen en vervolgens was het tijd om te eten op de avondmarkt.

Marina besloot in de avond om de volgende dag met mij mee te gaan naar Pai. Dus zodoende zijn we daar samen naartoe gegaan. En hebben we de dag erna een scooter gehuurd om de watervallen, met bijna geen water, te bekijken, naar een uitzichtpunt te gaan en naar de pai canyon. De canyon was erg mooi! En leuk om een stukje doorheen te lopen. Helaas voelde Marina zich niet zo lekker, dus hebben we niet zo ver gelopen.

De volgende dag ben ik naar Chiang rai gegaan en is Marina terg gegaan naar Chiang mai. Eenmaal in Chiang rai heb ik 2 nederlandse jongens ontmoet. Met hun ben ik de volgende dag rond gaan trekken op de scooter. Zo hebben we de zwarte tempel en de witte tempel bekeken. 2 nogal bijzondere tempels! Tussendoor zijn we gaan pootjebaden in de hotsprings en uiteindelijk nog naar een waterval gelopen. Een mooie waterval!

's avonds zijn we naar de zaterdagmarkt gegaan. Wat een enorme markt was! Hier hebben we gedinert terwijl de lokale bevolking op de muziek aan het dansen was. Een gezellige avond dus!

De dag erna was het alweer tijd om Thailand uit te gaan en door te reizen naar Laos. Dit was ook het plan van de 2 nederlandse jongens (jeroen en lars). Dus zijn we met zijn 3e naar de grens vertrokken. Daar een visum geregeld en hoppa Laos in. Daar de tuktuk gepakt naar het busstation, maar eerst werden we op het verkeerde busstation afgezet. Dus nog een tuktuk genomen naar de goede. Daar bleek alleen nog een bus om 4 uur naar Luang Namtha te gaan. Dus tussendoor gewacht. Vervolgens was het proppen in de bus. Met 30 mensen in de minibus, lekker knusjes.... Eenmaal in Luang Namtha bleek dat we nog zo'n 10km naar het goede dorp moesten lopen. Dus zijn we gaan lopen en heb ik af en toe me duim maar eens in de lucht gestoken voor een lift. En het werkte! We werden meegenomen door een auto en mochten in de laadbak zitten. Een leuke ervaring en ook nog gratis! Zodoende zijn we nu in Luang Namtha en is het de bedoeling om morgen aan een trekking te beginnen..

 

Zooooo dat waren mijn belevenissen van Thailand! Ik ben nu alweer in Laos, de tijd vliegt wat mij betreft! betreft! En we gaan eens zien wat hier allemaal te beleven valt!

Kusjes en knuffels!

Lin


  • 23 Maart 2015 - 10:59

    Loes :

    Wat heerlijk. Op maandagochtend zit ik achter mijn laptop met het voornemen om een sollicitatiebrief te gaan schrijven.. krijg ik een melding van een nieuw reisverslag van Linda!
    De brief wacht maar even.. eerst even jou verhaal lezen. Wat gaaf!! En de tijd vliegt inderdaad! Het is alweer april en ben je nu bijna al 3 maanden weg. Erg leuk om te lezen wat je allemaal hebt beleefd. Geniet nog maar lekker! Heel veel liefs uit Zwolle, Loes.

  • 23 Maart 2015 - 11:28

    Helma:

    Gaaf Linda,
    Klinkt allemaal heel bekend wat jij vertelt over Thailand. Jammer dat Koh Phi Phi ook een feest eiland is geworden. Wij zijn er geweest voor de Tzunami toen was het echt een schitterend eiland. Nog heel veel plezier in Laos waar je waarschijnlijk wel een boottrip over de Mekong zal maken. Genieten!!!!!

  • 23 Maart 2015 - 11:47

    Sabina:

    Hallo!! Leuke verhalen hoor ! Lekker genieten, mooie dingen bezoeken.. Ik ben jaloers!!
    Nog even en pa en ma komen langs!! Geniet ervan!

  • 23 Maart 2015 - 14:28

    Lieke:

    Hihi mijn sollicitatie werd ook eventjes uitgesteld om je verslag te lezen, erg leuk weer om te weten waar je bent en wat je allemaal mee hebt gemaakt! Geniet lekker verder en veel liefs!

  • 23 Maart 2015 - 17:29

    Ida:

    Wat een belevenissen! Leuk om te lezen. Wat vliegt de tijd. 3 maanden alweer! Gefeliciteerd met je Padi. En eengoede tijd in Laos gewenst!!

    Groetjes Ida

  • 23 Maart 2015 - 20:59

    Paps:

    Nou Lin, prachtig verhaal. Ik begin al aardig in de stemming te komen.
    Nog 2 weken dan komen we jou richting op.(kan niet wachten)
    Je hebt ons en iedereen aardig jalours gemaakt.
    Geniet lekker van Laos.

    Gr. Paps en Mams.

  • 23 Maart 2015 - 22:06

    Esther:

    Weer een mooi verhaal! Wat een super reis maak je toch!
    Geniet ervan!
    Veel plezier in laos!!

    Xx je zus + man en kids

  • 25 Maart 2015 - 19:16

    Yvonne:

    Wat ben je toch sportief!!! Mooi verhaal, je geniet volop, lees ik zo. Veel plezier in Laos en tot gauw.
    Liefs Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Linda

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 14287

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 20 September 2015

Azië en Australië

17 September 2010 - 15 Januari 2011

Bandung

Landen bezocht: