relaxt Cambodja - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Linda Breed - WaarBenJij.nu relaxt Cambodja - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Linda Breed - WaarBenJij.nu

relaxt Cambodja

Door: Linda breed

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Juni 2015 | Cambodja, Kratié

Lieve vriendjes,

Het is weer eens tijd om jullie te vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt de afgelopen tijd in Cambodja. N ik kan jullie vertellen, ik lig op dit moment heerlijk in een hangmat te typen. En dat typeerd ook wel redelijk de tijd in Cambodja. Jullie zullen tussendoor wel lezen waarom, maar ik begin lekker bij het begin van Cambodja.
 
Vanuit Saigon heb ik de bus naar Phnom Phen genomen en eenmaal aangekomen ben ik naar me hostel gegaan en heb ik niet zo veel meer gedaan die dag. De volgende ochtend ben ik met een tuktuk naar de killing fields geweest. Dit is een plek waar duizende mensen begraven liggen, die tijdens de oorlog zijn vermoord. Het was erg indrukwekkend om dit te zien! Hierbij moet je je overgens geen begraafplaats als in nederland bij voorstellen, maar massa graven waar je de kleren van de mensen nog op de grond ziet liggen. Vanaf daar ben ik naar het S21 museum geweest. Dit was voorheen een school, maar in de oorlog een gevangenis en nu dus een museum. Ook dit was erg indrukwekkend!

Eenmaal terug in me hostel kwam ik erachter dat mijn brillenkoker en me oplader van me bed weg waren. Dus ik naar de receptie en gelukkig hadden ze die daar voor mij! Vervolgens kwam ik er 's avonds achter dat ook mijn pyjama weg was. Dus ik weer naar de receptie, maar ze hadden me pyjama daar niet en ik moest hrt de volgende ochtend nog maar een keer vragen. Dus in andere kleren geslapen en de volgende ochtend weer gevraagd of dat ze mijn pyjama hadden. Maar helaas, geen pyjama... En op dat moment nam ik ook de bus naar Kampot, dus moest ik maar ergens een nieuwe pyjama kopen.

Eenmaal in Kampot een hostel gezocht en daar de volgende dag een chill dagje gehad. De volgende dag met 3 andere het bogor nationaal park in gegaan met scooters. Daar zijn we een berg op gereden en hebben we genoten van het prachtige uitzicht! Het was daar wel erg jammer dat er een mega hotel stond en dat de plannen zijn om zo'n beetje het hele natuurgebied vol te bouwen met hotels en villa's. Vervolgens heb ik de volgende dag weer een relaxt dagje gehad. En heb ik een Cambodiaanse massage gehad, erg lekker!

 

De volgende dag heb ik de bus gepakt Sihanoukville en heb ik daar de volgende dag een boottocht gemaakt. Tijdens de boottocht heb ik gesnorkeld en op een eiland gelegen.. De terug weg met de boot was een belevenis, er waren namelijk lichtelijk hoge golven. Dit beketende dat je af en toe het idee had dat de boot omkantelde door de golven, gelukkig is dit niet gebeurd! Maar droog bleven we niet in de boot! De volgende dag (je raad het bijna al) had ik een relaxt dagje. Eigenlijk was dit niet de bedoeling, want ik wilde gaan fietsen. Maar zoals jullie allemaal zelf ook weten is fietsen in de regen niet leuk. Dus ben ik niet gaan fietsen, maar gaan relaxen..

 

Vervolgens was het tijd om terug naar Phnom Phen te gaan voor 1 nachtje om daarna door te gaan naar Battambang. In Battambang heb ik me door een tuktuk man mee laten nemen. Hij heeft mij de omgeving van Battambang laten zien. Beginnend met een bamboe trein, die erg leuk was! Vooral als je een tegenligger tegen kwam. Dan moest namelijk 1 hele trein van het spoor worden gehaald, om de andere trein erdoor te laten. Erg leuk! Vervolgens zijn we door wat dorpjes gereden en naar een tempel geweest. Daarna zijn we naar een andere tempel gegaan en daar kwam ik een aantal mensen van het amerikaanse leger tegen. Na even met hun te hebben gesproken en gekke foto's te hebben gemaakt ben ik terug naar Battambang gegaan. Daar wilde ik een bootkaartje voor de volgende dag kopen. Dit om de boot naar Siem riep te nemen, echter was er helaas geen boot de volgende dag. Dus werd het een bus kaartje. En dus de volgende dag met de bus naar Siem riep.

 

In Siem riep heb ik natuurlijk angkor wat bekeken. Dit is een groot en bekend tempel complex, wat erg mooi is! Hier heb ik verschillende tempels gezien. De volgende dag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen (zo'n  14 uur geslapen) en daarna was het dus een relaxt dag. Door alle airco's en het hete weer buiten (38graden), voelde ik een verkoudheid opkomen en daar had ik niet bepaald zin in. Dus was het tijd om naar de volgende plek af te reizen. Dit was Kratie. In de bus ontmoette ik een nederlands koppel en daarmee ben ik de volgende dag op pad gegaan. We hadden scooters gehuurd en zijn daarmee eerst gaan kijken bij een schildpadden opvang. Echter bleek dat ze daar geen schildpadden hadden op dit moment dus zijn we doorgereden en hebben we een bootje gepakt om dolfijnen te zien. We hebben wel erg veel dolfijnen gezien! Helaas sprongen deze dolfijnen niet uit het water, wat dus foto's maken lastig maakt. Vervolgens hebben we nog een rondje door de velden gemaakt en de natuur bekeken. Erg mooi!

 

De volgende dag ben ik door gegaan naar Banlung. Hier heb ik eerst een dagje relaxt aan gedaan. De volgende dag ben ik samen met wat anderen eerst naar een meer gegaan en hebben we dasr gezwommen. Erna zijn we naar een waterval gereden. Aangezien er toen nog 1 meid extra meewilde, zaten we meg zijn 3e op 1 scooter. Dit is wat de lokale bevolking hier dagelijks doet. Heg was wel een belevenis en niet bepaald comfortabel. Dus na deze waterval had ik genoeg van dit 3 op 1 scooter avontuur. Haha

 

En dan komen we bij vandaag. Vanmorgen ben ik met 5 andere naar een waterval die verder weg was gereden. De weg ernaartoe was niet geteerd, maar het was een harde zandweg. Eenmaal bij de waterval aangekomen was ik helemaal bruin! En dat was niet van de zon, maar van het zand... Dus ben ik daar heerlijk de waterval in gesprongen en heb ik mezelfschoon gemaakt. Eenmaal helemaal schoon was het tijd voor de terugweg, dus weer lekker vies worden! Haha terug bij het hostel heb ik maar een douche genomen.

En toen waren we alweer bij nu, morgen is het tijd om de bus te pakken naar het zuiden van Laos.. Maar nu eerst ga ik nog even van het zonnetje genieten! Voor zover ik weet schijnt die bij jullie ook, dud geniet ervan!

Dikke kus en knuffels! Lin

  • 08 Juni 2015 - 12:36

    Ida:

    Hai Linda,

    Relaxen is ook niet verkeerd toch? Wat een indrukken allemaal! Killing Fields lijkt me verschrikkelijk. Maar ja wel de geschiedenis van het land. Al een nieuwe pyamabroek gekocht:) veel plezier nog de komende tijd!!

  • 28 Juni 2015 - 08:37

    Ma:

    Hoi, ik ben er weer. Ben je nu schoon? Moet wel na de regenbuien. Op na het volgende land. Veel plezier. Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Linda

Actief sinds 27 Juni 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 14291

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 20 September 2015

Azië en Australië

17 September 2010 - 15 Januari 2011

Bandung

Landen bezocht: